ANIMATIONILLUSTRATIONSTORYTELLING

VISUEL STORYTELLING ER FREMTIDEN

Visuel storytelling er fremtidens kommunikationsform. Den visuelle kommunikation boomer frem og står foran en slags guldalder på nuværende tidspunkt. Bare se på sociale platforme som Youtube, Instagram og Pinterest.

Vidste du f.eks. at en gennemsnitsbruger på Youtube bruger mindst 40 minutter om dagen på at se videoer! Faktisk uploades der mere end 300 timers video i minuttet på til netop Youtube!

patienterstatningen-film-levende-streg-telefon

Visuel storytelling til virksomhedskommunikation

De fleste virksomheder har allerede fået øjnene op for visuel storytelling som del af virksomhedskommunikationen (både i forbindelse med change management, strategi-udruldning eller som ekstern reklame).

Og nyere forskning viser netop også, at storytelling er noget, der virkelig batter, når vi skal opnå adfærdsændringer eller ændre holdninger og overbevisninger. Samtidig styrker det samarbejde, tillid og empati.

visual-storytelling-levende-streg

For din målgruppes attention span bliver jo kortere og kortere. Og det bliver efterhånden sværere at fange din målgruppes opmærksomhed gennem støjen fra alle de andre historier både internt og eksternt.

Læs også: Brand storytelling – kramme-hormon der virker

Crowdsourcing-live-drawing-levende-streg

Strategisk visualisering

Noget af det allermest efterspurgte er f.eks. strategiske visualiseringer. Måske tænker du, hvad er en strategisk visualisering egentlig? I bund og grund er en strategisk visualisering en visuel fremstilling af din historie og budskab. Det kan altså både være en animationsfilm, en tegneserie, en speed drawing film, en infografik eller en kæmpe tegning tegnet live på dit event. Og Levende Streg kan hjælpe dig med alle disse visualiseringsformer.

Læs også: Forstå og husk strategien med tegnefilm

Se også denne fine lille video fra Journalistforbundet om visuel kommunikation og visuel storytelling.

Visuel storytelling – hvilket medie skal jeg vælge?

Som sagt kan visuel storytelling tage mange forskellige former. Fælles for dem er en sekventiel historiefortælling. Dvs. du faktisk kan fortælle din historie visuelt både med tegnefilm, video, animation, tegneserier, fotos eller lignende.

Dog skal du være opmærksom på, hvad de forskellige typer medier kan. Det kan du læse mere om i vores artikel på K-forum.

F.eks. egner animationsfilm sig godt til både sociale medier med højt tempo (som Facebook og Youtube) og intranet, hvorimod tegneserier egner sig godt til trykte medier, ipads og websites. For de forskellige storytelling typer har hver deres fordele formidlingsmæssigt. Så det er vigtigt, at du hele tiden holder dig for øje, hvad du gerne vil opnå med din visuelle kommunikation.

Læs mere: Træn din dybdelæsning med tegneserier

Related posts

kropssprog-ansigtsmimik-levende-streg

KROPSSPROG OG ANSIGTSMIMIK I DIN KOMMUNIKATION

Hvad har kropssprog, ansigtsmimik og virksomhedskommunikation med hinanden at gøre? Og hvorfor skal du overhovedet tænke over det i din virksomhedskommunikation? Studier viser at kun 7% af din kommunikation er […]

deloitte-levende-streg-tegnefilm

FORSTÅ OG HUSK STRATEGIEN MED TEGNEFILM

Tegnefilm bliver mere og mere anvendt internt og eksternt af virksomheder. Filmene bruges blandt andet til at visualisere alt lige fra virksomhedsstrategier, produktudvikling, brugerrejser, medarbejder læring – og naturligvis til […]

GDPR-animationsfilm-Levende-Streg

ANIMATIONSFILM ER LØSNINGEN PÅ GDPR

Animationsfilm kan løse din virksomheds udfordringer med overtrædelse af GDPR-regler. Vi har alle hørt om GDPR (General Data Protection Regulation), som EU indførte – og som trådte i kraft i […]

vægmaleri-graffiti-levende-streg-mural

VÆGMALERI TIL VIRKSOMHEDER

Vægmalerier (eller murals) er blevet mere og mere trendy over de seneste år. For graffiti er ikke længere noget, man bare ser på gaden. Graffitien er kommet indendørs og er blevet […]

LIVE DRAWING OG GUERILLA MARKETING

Guerilla marketing… Hvad har det med live drawing at gøre? På Levende Streg er vi ofte ude at tegne live til alt fra eksterne konferencer og seminarer til interne strategi-sessioner. […]

Levende-Streg-live-drawing-graphic-recording

LIVE DRAWING – TEGN DIN EVENT SUCCES

Live drawing – strategisk visualisering. Sæt billeder på dine budskaber og få din målgruppe til at forstå og huske dem bagefter. Levende Streg tegner live til dit møde eller din event. […]

visualize-your-vision-80-kernefortælling-levende-streg

VISUALISER DIN KERNEFORTÆLLING

En virksomheds kernefortælling er den fortælling, som forklarer en virksomheds eksistensberettigelse. Det er fortællingen om, hvad der der unikt for din virksomhed, og hvad der skaber værdi for den. Jeg […]

video-seo-levende-streg

HUSKER DU AT LAVE SEO PÅ DIN VIDEO?

SEO til din video er nøjagtigt lige så vigtigt for din video, som det er for din landing page. Hvis du ikke allerede nu tænker søgemaskineoptimering (SEO) ind i din […]

Gentænk din CVI - rethink your visual identity

GENTÆNK DIN CVI – EN ITERATIV DESIGN CYKLUS

CVI’en er en vigtig byggesten for din virksomheds branding både udadtil og indad i din organisation. Men CVI, Corporate Visual Identity, er et vidt begreb, som bruges og misbruges i flæng […]

logo-farver-colors-levende-streg

HVAD SIGER DIN LOGO-FARVE OM DIT FIRMA?

Dit logo er den allervigtigste del af din CVI, din virksomheds visuelle identitet. For ideelt set viser dit logo essensen af din virksomhed. Og her er farven altafgørende. Og selvom […]

comic book Levende Streg berettermodel

DEN BEDSTE BERETTERMODEL – SPARK MÅS SOM SHAKESPEARE!

Berettermodel kan bane vejen for din historie. Et af de mest forenende træk hos os menesker er vores tørst efter gode historier. Vi elsker at høre historier. Vi elsker at […]

brand storytelling levende streg

BRAND STORYTELLING – KRAMME-HORMON VIRKER

Visuel og emotionel brand storytelling er en oplagt måde at få din målgruppe i tale på. For det er det sprog din modtagers hjerne taler og forstår. Ifølge marketingeksperter bliver […]