ILLUSTRATIONVISUALISERING

VÆGMALERI TIL VIRKSOMHEDER

Vægmalerier (eller murals) er blevet mere og mere trendy over de seneste år. For graffiti er ikke længere noget, man bare ser på gaden. Graffitien er kommet indendørs og er blevet stueren. Det er nu gyldig kunst på lige linje med malerier, print og tryksager. Og især til virksomheder er en super mulighed for hurtigt at vise sin kernehistorie og kerneværdier.

Eksempel på et af vores vægmalerier

Vægmalerier til virksomheder

Hos Levende Streg laver vi vægmalerier – oftest til virksomheder. For der er noget storslået og bemyndigende over at se sin virksomhedshistorie og sine virksomhedsværdier, must-win battles, taglines og lignende blive en del af et kæmpestort kunstværk som et mural jo er. Netop derfor oplever vi også stigende efterspørgsel på denne type opgaver. Og da vi jo er vant til at sætte os ind i komplekse strategier og omfattende indhold, er det naturligvis også en del af processen, når der skal laves vægmalerier

Hvordan er processen med at lave en mural?

Faktisk er processen ret simpel, men den tager tid og tålmodighed. Og der er ikke rigtig nogen kort og let genvej til at opnå og lave det smukkeste vægmaleri. Det tager tid.

Først skal der tales historiefortælling, kontekst, brand, værdier, målsætninger osv. Dernæst skitserer vi et forslag til et vægmaleri, som passer til den væg, du har udtænkt dig til kunstværket. Når skitsen er godkendt går det egentlig tegne- og farvearbejde igang. Vi tegner først et grid på væggen og tegner skitsen op i størrelse. Det kan godt tage lidt tid.

Derefter skal der shakes spraymaling dåser til den store guldmedalje, så der kan lægges farve på. Og til allersidst kommer outlinen (den sorte streg udenom).

Den omvendte verden

Netop derfor er det også meget tidskrævende at arbejde med vægmalerier. Og det kan være svært at bedømme, før det er helt færdigt! Du kender det fra en malebog. Det er sjovt at fylde farven ud mellem de sorte streger. Men på et vægmaleri lægger du en masse farve på først – og til sidst kommer den sorte streg. Det kræver øvelse at holde det store overblik og nå i mål med et godt artwork.

Du kan se, hvordan processen foregår her på denne time lapse video, hvor Maria Prohazka laver en Thor mural (ja ham fra comic books) til virksomheden Glaze i kødbyen.

Comic book mural

Hos Levende Streg elsker vi comic books, og vi elsker murals. Derfor går tegneserie-stilen også igen i vores kunst og den måde, vi tegner vægmalerier på – nemlig med den sorte streg helt skarpt optegnet. I stedet for at bruge spray maling til outline (som godt kan stå lidt uskarpt og sjusket), laver vi outlines på vægmalerier med akryl-markers (dvs. store tusser med akrylmaling i). På den måde får vores artworks og murals et helt rent og skarpt udtryk, som oser af kvalitet og lækkerhed.

Du kan læse mere om vores vægkunst her.

Related posts

Facilitering-skabet-fællesskab-facilitation

FACILITERING SKABER ET FÆLLES “VI”

Facilitering hjælper dig med at skabe en følelse af fællesskab omkring din strategi. De fleste virksomheder har efterhånden fanget, at det ofte ikke virker efter hensigten at lave lange strategiske […]

kropssprog-ansigtsmimik-levende-streg

KROPSSPROG OG ANSIGTSMIMIK I DIN KOMMUNIKATION

Hvad har kropssprog, ansigtsmimik og virksomhedskommunikation med hinanden at gøre? Og hvorfor skal du overhovedet tænke over det i din virksomhedskommunikation? Studier viser, at kun 7% af din kommunikation er […]

visual-storytelling-levende-streg

VISUEL STORYTELLING ER FREMTIDEN

Visuel storytelling er fremtidens kommunikationsform. Den visuelle kommunikation boomer frem og står foran en slags guldalder på nuværende tidspunkt. Bare se på sociale platforme som Youtube, Instagram og Pinterest. Vidste […]

deloitte-levende-streg-tegnefilm

FORSTÅ OG HUSK STRATEGIEN MED TEGNEFILM

Tegnefilm bliver mere og mere anvendt internt og eksternt af virksomheder. Filmene bruges blandt andet til at visualisere alt lige fra virksomhedsstrategier, produktudvikling, brugerrejser, medarbejder læring – og naturligvis til […]

GDPR-animationsfilm-Levende-Streg

ANIMATIONSFILM ER LØSNINGEN PÅ GDPR

Animationsfilm kan løse din virksomheds udfordringer med overtrædelse af GDPR-regler. Vi har alle hørt om GDPR (General Data Protection Regulation), som EU indførte – og som trådte i kraft i […]

LIVE DRAWING OG GUERILLA MARKETING

Guerilla marketing… Hvad har det med live drawing at gøre? På Levende Streg er vi ofte ude at tegne live til alt fra eksterne konferencer og seminarer til interne strategi-sessioner. […]

Levende-Streg-live-drawing-graphic-recording

LIVE DRAWING – TEGN DIN EVENT SUCCES

Live drawing – strategisk visualisering. Sæt billeder på dine budskaber og få din målgruppe til at forstå og huske dem bagefter. Levende Streg tegner live til dit møde eller din event. […]

visualize-your-vision-80-kernefortælling-levende-streg

VISUALISER DIN KERNEFORTÆLLING

En virksomheds kernefortælling er den fortælling, som forklarer en virksomheds eksistensberettigelse. Det er fortællingen om, hvad der der unikt for din virksomhed, og hvad der skaber værdi for den. Jeg […]

video-seo-levende-streg

HUSKER DU AT LAVE SEO PÅ DIN VIDEO?

SEO til din video er nøjagtigt lige så vigtigt for din video, som det er for din landing page. Hvis du ikke allerede nu tænker søgemaskineoptimering (SEO) ind i din […]

Gentænk din CVI - rethink your visual identity

GENTÆNK DIN CVI – EN ITERATIV DESIGN CYKLUS

CVI’en er en vigtig byggesten for din virksomheds branding både udadtil og indad i din organisation. Men CVI, Corporate Visual Identity, er et vidt begreb, som bruges og misbruges i flæng […]

logo-farver-colors-levende-streg

HVAD SIGER DIN LOGO-FARVE OM DIT FIRMA?

Dit logo er den allervigtigste del af din CVI, din virksomheds visuelle identitet. For ideelt set viser dit logo essensen af din virksomhed. Og her er farven altafgørende. Og selvom […]

comic book Levende Streg berettermodel

DEN BEDSTE BERETTERMODEL – SPARK MÅS SOM SHAKESPEARE!

Berettermodel kan bane vejen for din historie. Et af de mest forenende træk hos os menesker er vores tørst efter gode historier. Vi elsker at høre historier. Vi elsker at […]