ILLUSTRATIONVISUALISERING

LIVE DRAWING – TEGN DIN EVENT SUCCES

Live drawing – strategisk visualisering. Sæt billeder på dine budskaber og få din målgruppe til at forstå og huske dem bagefter. Levende Streg tegner live til dit møde eller din event. Vi tegner din strategi eller udarbejder et visuelt referat fra dagen.

Inden for visuel kommunikation taler man om “appeal”, “comprehension” (forståelse) og “retention” (hukommelse). Og det er netop det, som live drawing / live tegning er så godt til.

Crowdsourcing-live-drawing-levende-streg

Live drawing skaber overblik

Både under og efter et event er live tegning formidabelt til at skabe et overblik. Det er derfor live drawing også bliver kaldt et grafisk referat. Samtidig scanner vi ofte dagens tegning – som efterfølgende kan sende ud til deltagere og foredragsholdere, for at skabe overblik over dagen.

Til konferencer og store events

Derudover tiltrækker live tegning et publikum eller en crowd – som naturligt bliver udgangspunkt for snak og networking. Ligesom “festen altid er køkkenet” – så er den grafiske væg og tegningen altid et naturligt omdrejningspunkt for dine konferencedeltagere.

Derfor er disciplinen perfekt til f.eks. konferencer, store møder, meet ups eller lignende. Det er simpelthen et interessant indslag med live tegning, fordi det er spændende for mødedeltagere eller konferencedeltagere at følge en tegner, der tegner live – og opsummere dagens indhold og dagens guldkorn.

levende-streg-live-drawing-tegning

En delbar social media oplevelse

En af de større bonusser ved live drawing eller graphic recordiyg til events, er at deltagere og foredragsholdere lige pludselig har noget visuelt og sejt at dele fra et event. Og de vil meget gerne fotograferes op af den store tegning – for derefter at dele det på de forskellige sociale kanaler. Så live drawing gør dit event meget mere synligt på sociale kanaler både under arrangementet – og efter dit arrangement er løbet af stablen.

Gør det kedelige indhold delbart, forståeligt og interessant

Selvom det kan være svært at indrømme, har mange af os nok siddet til events, som på papiret har lydt spændende – mens hvor udførslen og key notes’ne fra eventet bare har været jævnt kedelige og ikke særlig deleværdige eller nævneværdige.

Også her kan en live tegner være med til at løfte dagens indhold og key take aways. For folk taler sjældent i billeder – men når du har en tegner til at oversætte indholdet – så kan jeg love for, at der kommer billeder på.

Læs også: Tal i billeder

Visualiser din vision

Vidste du f.eks. at den menneskelige hjerne behandler visuel information 60.000 hurtigere end at læse tekst? Den er god nok. Netop derfor er det så vigtigt, at du får nogle billeder sat på din kommunikation.

En vision betyder jo netop det. Et billede på det, du har inde i hovedet – det mentale billede du har – den idé du har. Men ser dine medarbejdere og kolleger det samme billede, som du beskriver?

Læs mere: Visualiser din kernefortælling

Related posts

kropssprog-ansigtsmimik-levende-streg

KROPSSPROG OG ANSIGTSMIMIK I DIN KOMMUNIKATION

Hvad har kropssprog, ansigtsmimik og virksomhedskommunikation med hinanden at gøre? Og hvorfor skal du overhovedet tænke over det i din virksomhedskommunikation? Studier viser at kun 7% af din kommunikation er […]

visual-storytelling-levende-streg

VISUEL STORYTELLING ER FREMTIDEN

Visuel storytelling er fremtidens kommunikationsform. Den visuelle kommunikation boomer frem og står foran en slags guldalder på nuværende tidspunkt. Bare se på sociale platforme som Youtube, Instagram og Pinterest. Vidste […]

deloitte-levende-streg-tegnefilm

FORSTÅ OG HUSK STRATEGIEN MED TEGNEFILM

Tegnefilm bliver mere og mere anvendt internt og eksternt af virksomheder. Filmene bruges blandt andet til at visualisere alt lige fra virksomhedsstrategier, produktudvikling, brugerrejser, medarbejder læring – og naturligvis til […]

GDPR-animationsfilm-Levende-Streg

ANIMATIONSFILM ER LØSNINGEN PÅ GDPR

Animationsfilm kan løse din virksomheds udfordringer med overtrædelse af GDPR-regler. Vi har alle hørt om GDPR (General Data Protection Regulation), som EU indførte – og som trådte i kraft i […]

vægmaleri-graffiti-levende-streg-mural

VÆGMALERI TIL VIRKSOMHEDER

Vægmalerier (eller murals) er blevet mere og mere trendy over de seneste år. For graffiti er ikke længere noget, man bare ser på gaden. Graffitien er kommet indendørs og er blevet […]

LIVE DRAWING OG GUERILLA MARKETING

Guerilla marketing… Hvad har det med live drawing at gøre? På Levende Streg er vi ofte ude at tegne live til alt fra eksterne konferencer og seminarer til interne strategi-sessioner. […]

visualize-your-vision-80-kernefortælling-levende-streg

VISUALISER DIN KERNEFORTÆLLING

En virksomheds kernefortælling er den fortælling, som forklarer en virksomheds eksistensberettigelse. Det er fortællingen om, hvad der der unikt for din virksomhed, og hvad der skaber værdi for den. Jeg […]

video-seo-levende-streg

HUSKER DU AT LAVE SEO PÅ DIN VIDEO?

SEO til din video er nøjagtigt lige så vigtigt for din video, som det er for din landing page. Hvis du ikke allerede nu tænker søgemaskineoptimering (SEO) ind i din […]

Gentænk din CVI - rethink your visual identity

GENTÆNK DIN CVI – EN ITERATIV DESIGN CYKLUS

CVI’en er en vigtig byggesten for din virksomheds branding både udadtil og indad i din organisation. Men CVI, Corporate Visual Identity, er et vidt begreb, som bruges og misbruges i flæng […]

logo-farver-colors-levende-streg

HVAD SIGER DIN LOGO-FARVE OM DIT FIRMA?

Dit logo er den allervigtigste del af din CVI, din virksomheds visuelle identitet. For ideelt set viser dit logo essensen af din virksomhed. Og her er farven altafgørende. Og selvom […]

comic book Levende Streg berettermodel

DEN BEDSTE BERETTERMODEL – SPARK MÅS SOM SHAKESPEARE!

Berettermodel kan bane vejen for din historie. Et af de mest forenende træk hos os menesker er vores tørst efter gode historier. Vi elsker at høre historier. Vi elsker at […]

brand storytelling levende streg

BRAND STORYTELLING – KRAMME-HORMON VIRKER

Visuel og emotionel brand storytelling er en oplagt måde at få din målgruppe i tale på. For det er det sprog din modtagers hjerne taler og forstår. Ifølge marketingeksperter bliver […]