Cartoon film om kunstig intelligens
Cartoon videoer (animationsfilm) er et ideelt medie til virksomheder, når de skal forklare deres produkter, løsninger og processer. Og netop fordi animationsfilm ikke “skal optages”, men tegnes og laves ud fra fantasien – er mediet ideelt til at forklare alt fra brugsanvisninger til strategiske processer eller indviklede produktløsninger.
Cartoon video om kunstig intelligens
Levende Streg har lavet flere cartoon videoer til JumpStory, en platform som gentænker digital kommunikation og markedsføring. Det er en platform, hvor du kan få skrevet og optimeret indhold til ethvert formål – lige fra almindelige tekster til et blogindlæg, nyhedsbrev eller LinkedIn-opslag.
Cartoon og historiefortælling til SoMe
Animationsfilmene er gennemtænk og lavet til kampagnebrug på sociale medier og platforme – samt til websites. Dvs. at de forskellige animationer historiemæssigt er opbygget på en sådan måde, at fortællingerne både kan bruges som helt korte spots til f.eks. Youtube, samt en anelse længere til f.eks. Facebook og Instagram. Og selvfølgelig er der to længere fortællinger målrettet landingspages og websites.
Læs også: Historiefortælling og arketyper
Som virksomhed er det super vigtigt at indtænke de forskellige fortællinger, så de kan bruges på forskellige sociale medier – og er målrettet de forskellige SoMe platforme. Læs evt. den artikel, jeg har skrevet om det emne på K-forum.
Cartoon videoer til virksomheder
Cartoon videoer eller tegnede videoer / animationsfilm er super populære til virksomhedskommunikation. Faktisk oplever manger virksomheder, at deres branding og brand value først virkelig tager fart og vinder territorium, når de får sat billeder på deres grundfortælling.
En virksomheds kernefortælling er den fortælling, som forklarer en virksomheds eksistensberettigelse. Det er fortællingen om, hvad der der unikt for din virksomhed, og hvad der skaber værdi for den.
De fleste virksomheder har en grundhistorie, de gerne fortæller hvor som helst og når som helst. Men for at få gennemslagskraft, skal historien have humor og formål. Og den skal få målgruppen til at FØLE noget. Netop derfor vælger virksomheder i stigende grad at ty til cartoons og tegnede film.
Læs også: Visualiser din kernefortælling