Patienterstatningen film
Film til Patienterstatningen i København. Levende Streg har haft fornøjelsen af at forklare, hvordan man søger erstatningen. Det var et komplekst emne, som vi har forsøgt at gøre letforståeligt.
Film lavet til sociale medier
Ovenstående animationsfilm er en del af i alt fire film til sociale medier. Filmene er lavet således, at de kan bruges på sociale medier i opsplittet, kortere form eller i sin fulde længde. På den måde er fortællingen tilpasset fuldstændig til især Facebook kampagner og Youtube kampagner. Og ved at bygge fortællingen op i små blokke eller bidder (som er målrettet forskellige interessenter og målgrupper), kan man sikrer sig langt bedre performance og view through rates. Men samtidig bruges videoerne også på Patienterstatningens website.
Succes på sociale kanaler
Men succesen på sociale kanaler kommer absolut ikke af sig selv. Det, der er vigtigt for dine films succes på sociale kanaler, er, at du først og fremmest indtænker din kernemålgruppe i din fortælling. Dernæst skal du sørge for at holde dig opdateret på guidelines på de forskellige sociale medier om bedste varighed for din fortælling. Sørg dernæst for at indtænke SEO i din fortælling. Sidst men ikke mindst skal du sørger for, at dine film ligger på Youtube og er søgbare med god SEO og gode beskrivelser.
Læs også: SEO til video
Facebook, Youtube og din berettermodel
Men ovenstående blok-bygge-model betyder en hel del for din berettermodel – og for længden af din video på de forskellige platforme. For de forskellige sociale platforme og magasiner tilgodeser nemlig forskellige medier og fortællemodeller. Og selvom de sociale medier har guidelines til den bedste varighed og bedste format til din fortælling, så kan det være drøn svært at finde rundt i.
Det betyder i princippet, at en animation eller video, som tager sig godt ud på Instagram og har masser af interaktion der, kan være helt forfejlet på LinkedIn.
Læs vores guide: Guide til virksomhedskommunikation til sociale medier
En anderledes film med en anderledes stil
Da animationsvideoerne behandler et lidt ømtåleligt emne, faldt valget naturligt på en lidt lettere, moderne og humoristisk stil. En stil som ikke kan støde nogen, men som samtidig er interessant at se på. Samtidig er stilen tilpasset, så køn og etnicitet ikke spiller en afgørende rolle. På den måde virker filmen moderne og likable.