STORYTELLINGVISUALISERING

LIVE DRAWING OG GUERILLA MARKETING

Guerilla marketing… Hvad har det med live drawing at gøre? På Levende Streg er vi ofte ude at tegne live til alt fra eksterne konferencer og seminarer til interne strategi-sessioner.

Mange virksomheder har set lyset – og bruger aktivt live drawing til at f.eks at skabe opmærksomhed eksternt – eller som del af en change management proces internt til f.eks buy in, forståelse, adfærdsændringer eller hukommelse.

Herunder kan du se et eksempel fra et af vores live drawing events, for Procesindustrien. Med lidt over 8 oplægsholdere blev tegningen delt en hel del af de mennesker, som er med på tegningen.

summit-2018-2000-live-drawing-levende-streg

Guerilla Marketing er et “need to have”

Men ikke alle kan se pointen. Forleden hørte jeg f.eks nogen sige, at live drawing og strategi-visualisering er “Nice to have” – ikke “need to have”. Og her måtte jeg stærkt opponere. For live drawing elller live tegning til eksterne arrangementer er noget af det bedste marketing, du kan smide penge efter til et event! Og live tegning internt er noget af det allermest effektive for at skabe forandring og efterlevelse af en strategi.

Læs mere: Live drawing – tegn din succes

Fra analog til digital

Og det er netop i det analoge, live tegning har sin styrke. For det er sjovt at se en tegner tegne live. Samtidig er konferencedeltagere enormt villige til at dele billeder af tegninger (specielt af dem selv) efterfølgende på SoMe kanaler. Det betyder, at der efterfølgende virkelig skabes buzz om dit event.

Hvad er guerilla marketing?

Netop derfor har live drawing en stærk tilknytning til guerilla marketing, da der for et relativt mindre budget kan skabes ret markant opmærksomhed omkring din begivenhed eller dit produkt – via deling på de sociale medier og “talk-about”-value, hvor deltagere på dit event taler om eventet bagefter.

F.eks. er det vores erfaring, at selve tegningens størrelse og indhold skaber Wow-effekt, som gør at mange af vores kunder indrammer den originale tegning og viser den frem på deres kontor eller lignende til potentielle kunder og medarbejdere.

Derudover er en scanning af den endelige tegning særdeles brugbar efterfølgende til digitale nyhedsbreve, websites og lignende.

Related posts

GDPR-animationsfilm-Levende-Streg

ANIMATIONSFILM ER LØSNINGEN PÅ GDPR

Animationsfilm kan løse din virksomheds udfordringer med overtrædelse af GDPR-regler. Vi har alle hørt om GDPR (General Data Protection Regulation), som EU indførte – og som trådte i kraft i […]

vægmaleri-graffiti-levende-streg-mural

VÆGMALERI TIL VIRKSOMHEDER

Vægmalerier (eller murals) er blevet mere og mere trendy over de seneste år. For graffiti er ikke længere noget, man bare ser på gaden. Graffitien er kommet indendørs og er blevet […]

Levende-Streg-live-drawing-graphic-recording

LIVE DRAWING – TEGN DIN EVENT SUCCES

Live drawing – tegnere fra Danmark. Der er efterspørgsel efter tegnere / illustratorer som kan tegne “live” som aldrig før. På Levende Streg oplever en stor efterspørgsel på Live drawing […]

visualize-your-vision-80-kernefortælling-levende-streg

VISUALISER DIN KERNEFORTÆLLING

En virksomheds kernefortælling er den fortælling, som forklarer en virksomheds eksistensberettigelse. Det er fortællingen om, hvad der der unikt for din virksomhed, og hvad der skaber værdi for den. Jeg […]

video-seo-levende-streg

HUSKER DU AT LAVE SEO PÅ DIN VIDEO?

SEO til din video er nøjagtigt lige så vigtigt for din video, som det er for din landing page. Hvis du ikke allerede nu tænker søgemaskineoptimering (SEO) ind i din […]

Gentænk din CVI - rethink your visual identity

GENTÆNK DIN CVI – EN ITERATIV DESIGN CYKLUS

CVI’en er en vigtig byggesten for din virksomheds branding både udadtil og indad i din organisation. Men CVI, Corporate Visual Identity, er et vidt begreb, som bruges og misbruges i flæng […]

logo-farver-colors-levende-streg

HVAD SIGER DIN LOGO-FARVE OM DIT FIRMA?

Dit logo er den allervigtigste del af din CVI, din virksomheds visuelle identitet. For ideelt set viser dit logo essensen af din virksomhed. Og her er farven altafgørende. Og selvom […]

comic book Levende Streg berettermodel

DEN BEDSTE BERETTERMODEL – SPARK MÅS SOM SHAKESPEARE!

Berettermodel kan bane vejen for din historie. Et af de mest forenende træk hos os menesker er vores tørst efter gode historier. Vi elsker at høre historier. Vi elsker at […]

brand storytelling levende streg

BRAND STORYTELLING – KRAMME-HORMON VIRKER

Visuel og emotionel brand storytelling er en oplagt måde at få din målgruppe i tale på. For det er det sprog din modtagers hjerne taler og forstår. Ifølge marketingeksperter bliver […]

tal-i-billeder-levende-streg

TAL I BILLEDER – SKAB FORSTÅELSE

Tal i billeder. Hvis du vil have din modtager til at forstå din vision, skal du tale i billeder. Jeg bliver tit spurgt: Hvordan får jeg sat ord på min vision? […]

boost-kreativ-Levende-Streg

7 LETTE TIPS – BLIV KREATIV PÅ KOMMANDO

Hvordan bliver du kreativ på kommando? Et kreativt tankesæt er et ofte efterspurgt karaktertræk i erhvervslivet. Som leder er det nærmest påkrævet, at du kan tænke ud af boksen – […]

ironman-mødelokale-linspiration-evende-streg

NÅR MØDELOKALET BOOSTER DIN INSPIRATION

Møder kan dræbe al inspiration. De fleste af os tilbringer en stor del af arbejdsdagen i møder. Undersøgelser viser, at mellemledere vurderes at bruge omkring 35% af deres arbejdsdag på […]