RESEARCHSTORYTELLING

FORTÆL VIRKSOMHEDENS HISTORIER

Corporate storytelling er en vigtig del af enhver virksomheds kommunikation. Både internt og eksternt. Og det gælder uanset, om vi taler markedsføring af et produkt, eller dét at pitche en ide til en kollega. Men hvorfor er storytelling så vigtigt?

HJERNEN HUNGRER EFTER HISTORIER

Kommunikation har altid haft et grundlag i fortællingens kunst. Vores hjerner hungrer efter historier. Og hvis man kigger på evolutionen har storytelling været roden til overlevelse.

Lige siden tidernes morgen har mennesker brugt historier til at præsentere komplekse problemstillinger og løsninger. Og fortællingerne har været grunden til vores overlevelse. Vores hjerner er gearet til at huske det, der fortælles i historie-form.

Corporate storytelling - Levende Streg

CORPORATE STORYTELLING

Storytelling har også mange brugbare funktioner internt i virksomheden. Hvad enten det er lederen, der skal give en brandtale for at motivere sine kollegaer, eller en kompleks idé, der skal pitches til et møde.

En virksomhed kan også gøre brug af en såkaldt ”superfortælling” (også kaldet Corporate Story), der baseres på virksomhedens værdier, visioner og kerneopgaver. Ved at lade fortællingen blive en guideline for resten af firmaet, kan værdier og informationer strømlines og skabe et fokuseret grundlag for virksomheden.

VIRKSOMHEDENS HISTORIER

Levende Streg er et visuelt bureau med kontor på Vesterbro, København og eget studie på Frederiksberg, Danmark.

Vi kan hjælpe med at fortælle virksomhedens historier. Noget af det, vi er bedst til, er nemlig at gøre komplekse emner og indhold let at forstå og sjovt at se på. Vi er specialiseret i tegnede og animerede videoer, særligt speed drawing videoer, men vi udbyder også datavisualisering, tegne-workshops og tegne-events (live drawing events), explainer videoer, infografikker og illustrationer.

LÆS MERE OM CORPORATE STORYTELLING

Related posts

GDPR-animationsfilm-Levende-Streg

ANIMATIONSFILM ER LØSNINGEN PÅ GDPR

Animationsfilm kan løse din virksomheds udfordringer med overtrædelse af GDPR-regler. Vi har alle hørt om GDPR (General Data Protection Regulation), som EU indførte – og som trådte i kraft i […]

vægmaleri-graffiti-levende-streg-mural

VÆGMALERI TIL VIRKSOMHEDER

Vægmalerier (eller murals) er blevet mere og mere trendy over de seneste år. For graffiti er ikke længere noget, man bare ser på gaden. Graffitien er kommet indendørs og er blevet […]

LIVE DRAWING OG GUERILLA MARKETING

Guerilla marketing… Hvad har det med live drawing at gøre? På Levende Streg er vi ofte ude at tegne live til alt fra eksterne konferencer og seminarer til interne strategi-sessioner. […]

Levende-Streg-live-drawing-graphic-recording

LIVE DRAWING – TEGN DIN EVENT SUCCES

Live drawing – tegnere fra Danmark. Der er efterspørgsel efter tegnere / illustratorer som kan tegne “live” som aldrig før. På Levende Streg oplever en stor efterspørgsel på Live drawing […]

visualize-your-vision-80-kernefortælling-levende-streg

VISUALISER DIN KERNEFORTÆLLING

En virksomheds kernefortælling er den fortælling, som forklarer en virksomheds eksistensberettigelse. Det er fortællingen om, hvad der der unikt for din virksomhed, og hvad der skaber værdi for den. Jeg […]

video-seo-levende-streg

HUSKER DU AT LAVE SEO PÅ DIN VIDEO?

SEO til din video er nøjagtigt lige så vigtigt for din video, som det er for din landing page. Hvis du ikke allerede nu tænker søgemaskineoptimering (SEO) ind i din […]

Gentænk din CVI - rethink your visual identity

GENTÆNK DIN CVI – EN ITERATIV DESIGN CYKLUS

CVI’en er en vigtig byggesten for din virksomheds branding både udadtil og indad i din organisation. Men CVI, Corporate Visual Identity, er et vidt begreb, som bruges og misbruges i flæng […]

logo-farver-colors-levende-streg

HVAD SIGER DIN LOGO-FARVE OM DIT FIRMA?

Dit logo er den allervigtigste del af din CVI, din virksomheds visuelle identitet. For ideelt set viser dit logo essensen af din virksomhed. Og her er farven altafgørende. Og selvom […]

comic book Levende Streg berettermodel

DEN BEDSTE BERETTERMODEL – SPARK MÅS SOM SHAKESPEARE!

Berettermodel kan bane vejen for din historie. Et af de mest forenende træk hos os menesker er vores tørst efter gode historier. Vi elsker at høre historier. Vi elsker at […]

brand storytelling levende streg

BRAND STORYTELLING – KRAMME-HORMON VIRKER

Visuel og emotionel brand storytelling er en oplagt måde at få din målgruppe i tale på. For det er det sprog din modtagers hjerne taler og forstår. Ifølge marketingeksperter bliver […]

tal-i-billeder-levende-streg

TAL I BILLEDER – SKAB FORSTÅELSE

Tal i billeder. Hvis du vil have din modtager til at forstå din vision, skal du tale i billeder. Jeg bliver tit spurgt: Hvordan får jeg sat ord på min vision? […]

boost-kreativ-Levende-Streg

7 LETTE TIPS – BLIV KREATIV PÅ KOMMANDO

Hvordan bliver du kreativ på kommando? Et kreativt tankesæt er et ofte efterspurgt karaktertræk i erhvervslivet. Som leder er det nærmest påkrævet, at du kan tænke ud af boksen – […]