FORTÆL VIRKSOMHEDENS HISTORIER

Corporate storytelling er en vigtig del af enhver virksomheds kommunikation. Både internt og eksternt. Og det gælder uanset, om vi taler markedsføring af et produkt, eller dét at pitche en ide til en kollega. Men hvorfor er storytelling så vigtigt?

HJERNEN HUNGRER EFTER HISTORIER

Kommunikation har altid haft et grundlag i fortællingens kunst. Vores hjerner hungrer efter historier. Og hvis man kigger på evolutionen har storytelling været roden til overlevelse.

Lige siden tidernes morgen har mennesker brugt historier til at præsentere komplekse problemstillinger og løsninger. Og fortællingerne har været grunden til vores overlevelse. Vores hjerner er gearet til at huske det, der fortælles i historie-form.

CORPORATE STORYTELLING

Storytelling har også mange brugbare funktioner internt i virksomheden. Hvad enten det er lederen, der skal give en brandtale for at motivere sine kollegaer, eller en kompleks idé, der skal pitches til et møde.

En virksomhed kan også gøre brug af en såkaldt ”superfortælling” (også kaldet Corporate Story), der baseres på virksomhedens værdier, visioner og kerneopgaver. Ved at lade fortællingen blive en guideline for resten af firmaet, kan værdier og informationer strømlines og skabe et fokuseret grundlag for virksomheden.

VIRKSOMHEDENS HISTORIER

Levende Streg er et visuelt bureau med kontor på Vesterbro, København og eget studie på Frederiksberg, Danmark.

Vi kan hjælpe med at fortælle virksomhedens historier. Noget af det, vi er bedst til, er nemlig at gøre komplekse emner og indhold let at forstå og sjovt at se på. Vi er specialiseret i tegnede og animerede videoer, særligt speed drawing videoer, men vi udbyder også datavisualisering, tegne-workshops og tegne-events (live drawing events), explainer videoer, infografikker og illustrationer.

LÆS MERE OM CORPORATE STORYTELLING

Del dette blogindlæg