RESEARCHVISUALISERING

INFOGRAFIK VERSUS DATAVISUALISERING

Infografik og datavisualisering er oppe i tiden, men hvad er egentlig forskellen? Og hvorfor er det, at det er så populært?

DIN HJERNE ELSKER DET

Infographics – også kaldet infografik eller informationsgrafik – er blevet populært i dansk erhvervsliv. Kendte marketing røster spår, at brugen af infografik kun vil vokse. Sociologer refererer til, at nutidens mennesker er “informavores” (videreudvikling af carnivore, der betyder kødædende), altså organismer, der fortærer information.

174 AVISER PÅ EN DAG

Mængden af ​​information vokser hvert minut. Samtidig får modtagerne mindre tid og er mere distræte, fordi vi simpelthen ikke kan håndtere mere information på én dag. Vidste du, at vi i gennemsnit er udsat for oplysninger, der svarer til 174 aviser hver dag?
Netop derfor søger vi kommunikation, som går hurtigt, vækker vores nysgerrighed – og budskabet skal gerne kunne konsumeres i en mundfuld. Og det er netop det, en god infografik kan.

60.000 GANGE HURTIGERE END TEKST

Vidste du, at hjernen bearbejder visuel data 60.000 gange hurtigere end tekst? En god infografik formår at fortælle en historie på én side. På den måde kan man formidle et komplekst budskab på en enkel og overskuelig måde.

INFOGRAFIK VS. DATAVISUALISERING

Infografik er brugen af grafik i samspil med tekst til at fortælle en historie, mens datavisualisering handler om visuel fremstilling af data. Typisk kan en infografik indeholde flere forskellige datavisualiseringer.

LÆS MERE OM INFOGRAFIK

Related posts

Facilitering-skabet-fællesskab-facilitation

FACILITERING SKABER ET FÆLLES “VI”

Facilitering hjælper dig med at skabe en følelse af fællesskab omkring din strategi. De fleste virksomheder har efterhånden fanget, at det ofte ikke virker efter hensigten at lave lange strategiske […]

kropssprog-ansigtsmimik-levende-streg

KROPSSPROG OG ANSIGTSMIMIK I DIN KOMMUNIKATION

Hvad har kropssprog, ansigtsmimik og virksomhedskommunikation med hinanden at gøre? Og hvorfor skal du overhovedet tænke over det i din virksomhedskommunikation? Studier viser, at kun 7% af din kommunikation er […]

visual-storytelling-levende-streg

VISUEL STORYTELLING ER FREMTIDEN

Visuel storytelling er fremtidens kommunikationsform. Den visuelle kommunikation boomer frem og står foran en slags guldalder på nuværende tidspunkt. Bare se på sociale platforme som Youtube, Instagram og Pinterest. Vidste […]

deloitte-levende-streg-tegnefilm

FORSTÅ OG HUSK STRATEGIEN MED TEGNEFILM

Tegnefilm bliver mere og mere anvendt internt og eksternt af virksomheder. Filmene bruges blandt andet til at visualisere alt lige fra virksomhedsstrategier, produktudvikling, brugerrejser, medarbejder læring – og naturligvis til […]

GDPR-animationsfilm-Levende-Streg

ANIMATIONSFILM ER LØSNINGEN PÅ GDPR

Animationsfilm kan løse din virksomheds udfordringer med overtrædelse af GDPR-regler. Vi har alle hørt om GDPR (General Data Protection Regulation), som EU indførte – og som trådte i kraft i […]

vægmaleri-graffiti-levende-streg-mural

VÆGMALERI TIL VIRKSOMHEDER

Vægmalerier (eller murals) er blevet mere og mere trendy over de seneste år. For graffiti er ikke længere noget, man bare ser på gaden. Graffitien er kommet indendørs og er blevet […]

LIVE DRAWING OG GUERILLA MARKETING

Guerilla marketing… Hvad har det med live drawing at gøre? På Levende Streg er vi ofte ude at tegne live til alt fra eksterne konferencer og seminarer til interne strategi-sessioner. […]

Levende-Streg-live-drawing-graphic-recording

LIVE DRAWING – TEGN DIN EVENT SUCCES

Live drawing – strategisk visualisering. Sæt billeder på dine budskaber og få din målgruppe til at forstå og huske dem bagefter. Levende Streg tegner live til dit møde eller din event. […]

visualize-your-vision-80-kernefortælling-levende-streg

VISUALISER DIN KERNEFORTÆLLING

En virksomheds kernefortælling er den fortælling, som forklarer en virksomheds eksistensberettigelse. Det er fortællingen om, hvad der der unikt for din virksomhed, og hvad der skaber værdi for den. Jeg […]

video-seo-levende-streg

HUSKER DU AT LAVE SEO PÅ DIN VIDEO?

SEO til din video er nøjagtigt lige så vigtigt for din video, som det er for din landing page. Hvis du ikke allerede nu tænker søgemaskineoptimering (SEO) ind i din […]

Gentænk din CVI - rethink your visual identity

GENTÆNK DIN CVI – EN ITERATIV DESIGN CYKLUS

CVI’en er en vigtig byggesten for din virksomheds branding både udadtil og indad i din organisation. Men CVI, Corporate Visual Identity, er et vidt begreb, som bruges og misbruges i flæng […]

logo-farver-colors-levende-streg

HVAD SIGER DIN LOGO-FARVE OM DIT FIRMA?

Dit logo er den allervigtigste del af din CVI, din virksomheds visuelle identitet. For ideelt set viser dit logo essensen af din virksomhed. Og her er farven altafgørende. Og selvom […]