RESEARCHVISUALISERING

MOTIVATION – VISUALISER DINE MÅL!

Motivation er noget af det, der bliver skrevet mest om inden for erhvervslivet og businessverdenen. Motiverede medarbejdere gør det muligt for en virksomhed at forbedre sine resultater på bundlinjen. Motiverede medarbejdere er det, der skaber vindere.

Netop derfor skrives der side op og side ned i forretningslivet om, hvordan du som leder motiverer dine medarbejdere, så din virksomhed kan overhale sine konkurrenter.

MOTIVATION – VISUALISER DINE MÅL!

De seneste par år er der blevet stillet skarpt på, hvad der f.eks. skiller vindende topatleter fra gennemsnitlige, dygtige atleter. Eller hvad der karakteriserer de dygtigste og meste vindende medarbejdere i organisationer. Og svaret er faktisk ret enkelt. Top performere visualiserer deres mål – hver dag!

Hvorfor virker visualisering?

De allerdygtigste topatleter og high performere bruger det – hver dag. Men hvorfor virker det? Nylige test og undersøgelser viser, at når vi bruger hjernens billedgalleri, så gør det noget ved neuronerne i vores hjerne. Neuronerne er de små elektriske signal celler, som transmitterer information. Disse neuroner oversætter billeder, som om de var ”real-life” action – altså noget, der er sket i virkeligheden.

BRYD DEN KOGNITIV DISSONANS

Når vi visualiserer vores mål, skaber det en ”plovfure” i vores nervebaner i hjernen. Og hjernens celler arbejder sammen på at oprette hukommelse eller lært adfærd. Det vil altså sige, at vores hjerne opfører sig som om, vi allerede har nået vores mål – helt uden at vi har rørt en finger. På den måde kan vi overvinde den kognitive dissonans, der normalt opstår, når vi virkelig ønsker os noget, vi ikke tror er opnåeligt – eller vi ikke tror, vi fortjener.

HVORDAN VISUALISERER MAN?

Før vi kan tro på et mål, skal vi se, hvordan det ser ud. Det handler om, at du øver dig i – for dit indre øje – at se dig selv opnå dit mål. Det kan f.eks. være, du gerne vil tjene mere i løn. Forestil dig, hvordan du endelig har råd til at tage familien med på den rejse, du så længe har ønsket dig at komme på. Kan du se dig selv ligge på stranden?

VISUALISERING I ERHVERVSLIVET

Når en leder skal motivere sine medarbejdere i erhvervslivet, er visualisering et stærkt værktøj. Men hvordan sørger du for, at dine medarbejdere visualiserer deres arbejdsmæssige mål?

VISUALISERING – WORKSHOPS

En måde at skabe motivation eller forandring hos medarbejdere kan være at lave visualiseringsworkshops. På en sådan workshop kan formålet være, at du og dine medarbejdere skal tegne jeres målsætning. På den måde sørger du for, at dine medarbejdere danner sig et billede inde i hovedet, samtidig med at billedet knyttes til en bevægelse. Det gør ikke bare, at hjernen husker, men også at kroppen husker – og gør sig klar til succes.

På fagsprog kan man sige, at vi på den måde kombinerer visuel hukommelse med taktil hukommelse.

ER DU INTERESSERET I AT HØRE MERE?

Levende Streg er et visuelt bureau specialiseret i tegnede og animerede videoer. Vi udbyder også live drawing events, tegneworkshops, visualisering, corporate illustrationer og infographics. Vi kommer gerne ud og hjælper din virksomhed og dine medarbejdere med at få visualiseret jeres mål.

Vi har vores hovedkontor på Vesterbro, København, Danmark, og vi har eget studie på Frederiksberg.

LÆS MERE

https://www.forbes.com/sites/theyec/2012/09/26/how-to-visualize-your-new-startup-idea-literally/

https://www.forbes.com/sites/learnvest/2013/07/11/how-to-visualize-your-way-to-a-better-financial-life/

https://blogs.hbr.org/2013/03/when-data-visualization-works-and/ https://www.mindtools.com/pages/article/newCT_94.htm

https://www.vtnews.vt.edu/articles/2011/08/082311-research-goalvisualization.html

LÆS MERE OM VISUALISERING

Related posts

GDPR-animationsfilm-Levende-Streg

ANIMATIONSFILM ER LØSNINGEN PÅ GDPR

Animationsfilm kan løse din virksomheds udfordringer med overtrædelse af GDPR-regler. Vi har alle hørt om GDPR (General Data Protection Regulation), som EU indførte – og som trådte i kraft i […]

vægmaleri-graffiti-levende-streg-mural

VÆGMALERI TIL VIRKSOMHEDER

Vægmalerier (eller murals) er blevet mere og mere trendy over de seneste år. For graffiti er ikke længere noget, man bare ser på gaden. Graffitien er kommet indendørs og er blevet […]

LIVE DRAWING OG GUERILLA MARKETING

Guerilla marketing… Hvad har det med live drawing at gøre? På Levende Streg er vi ofte ude at tegne live til alt fra eksterne konferencer og seminarer til interne strategi-sessioner. […]

Levende-Streg-live-drawing-graphic-recording

LIVE DRAWING – TEGN DIN EVENT SUCCES

Live drawing – tegnere fra Danmark. Der er efterspørgsel efter tegnere / illustratorer som kan tegne “live” som aldrig før. På Levende Streg oplever en stor efterspørgsel på Live drawing […]

visualize-your-vision-80-kernefortælling-levende-streg

VISUALISER DIN KERNEFORTÆLLING

En virksomheds kernefortælling er den fortælling, som forklarer en virksomheds eksistensberettigelse. Det er fortællingen om, hvad der der unikt for din virksomhed, og hvad der skaber værdi for den. Jeg […]

video-seo-levende-streg

HUSKER DU AT LAVE SEO PÅ DIN VIDEO?

SEO til din video er nøjagtigt lige så vigtigt for din video, som det er for din landing page. Hvis du ikke allerede nu tænker søgemaskineoptimering (SEO) ind i din […]

Gentænk din CVI - rethink your visual identity

GENTÆNK DIN CVI – EN ITERATIV DESIGN CYKLUS

CVI’en er en vigtig byggesten for din virksomheds branding både udadtil og indad i din organisation. Men CVI, Corporate Visual Identity, er et vidt begreb, som bruges og misbruges i flæng […]

logo-farver-colors-levende-streg

HVAD SIGER DIN LOGO-FARVE OM DIT FIRMA?

Dit logo er den allervigtigste del af din CVI, din virksomheds visuelle identitet. For ideelt set viser dit logo essensen af din virksomhed. Og her er farven altafgørende. Og selvom […]

comic book Levende Streg berettermodel

DEN BEDSTE BERETTERMODEL – SPARK MÅS SOM SHAKESPEARE!

Berettermodel kan bane vejen for din historie. Et af de mest forenende træk hos os menesker er vores tørst efter gode historier. Vi elsker at høre historier. Vi elsker at […]

brand storytelling levende streg

BRAND STORYTELLING – KRAMME-HORMON VIRKER

Visuel og emotionel brand storytelling er en oplagt måde at få din målgruppe i tale på. For det er det sprog din modtagers hjerne taler og forstår. Ifølge marketingeksperter bliver […]

tal-i-billeder-levende-streg

TAL I BILLEDER – SKAB FORSTÅELSE

Tal i billeder. Hvis du vil have din modtager til at forstå din vision, skal du tale i billeder. Jeg bliver tit spurgt: Hvordan får jeg sat ord på min vision? […]

boost-kreativ-Levende-Streg

7 LETTE TIPS – BLIV KREATIV PÅ KOMMANDO

Hvordan bliver du kreativ på kommando? Et kreativt tankesæt er et ofte efterspurgt karaktertræk i erhvervslivet. Som leder er det nærmest påkrævet, at du kan tænke ud af boksen – […]